Followers

Tuesday, January 6, 2009

UNTUK RENUNGAN BERSAMA


Ya allah

Aku bersyukur kepada Mu ya allah

Kau telah menjaga diriku dari kecil sehingga kini

Kau juga telah menjadikan aku seorang muslim

Aku bersyukur sepenuh hati ku pada mu ya allah


Ya allah

Dalam menempuh hidup ini

Banyaknya dugaan yang ku terima

Tuhan ada yang dapat ku gagahi

Ada juga ujian yang kau beri tak dapat ku gagahi


Ya allah

Dosa-dosa ku menggunung tinggi

Segala perintah mu aku tinggalkan

Hanya sedikit sahaja aku ikuti

Layakkah aku menempuh syurga mu ?


Ya allah

Aku sedar diriku amat lemah

Aku adalah hamba yang kerdil

Kau berkuasa ke atas diriku

Tapi aku sentiasa sombong pada mu


Ya allah

Aku jarang sekali menangis

Mengingati dosa-dosa ku yang silam

Walaupun aku menangis

Aku tetap mengulangi kesilapan silam


Ya allah

Aku tak layak menempah syurga mu

Untuk mengatakannya amat mudah sekali

Untuk melaksanakannya susah bagi ku

Melainkan petunjuk dari mu


Ya allah

Jangan kau campakkan amalanku

Seperti kain buruk ke atas mukla ku

Apabila ku bertemu dengan mu

Terimalah amalanku ya allah


Ya allah

Kini ku kembali kepada mu

Mengharapkan maghfirah dari mu

Aku bermohon ampun kepada mu

Moga terampun dosa –dosa ku


Ya allah

Berikanlah kejayaan kepada ku

Dan saudara-saudara ku yang berjuang di luar sana

Moga tertegak kembali

Kalimah mu di atas muka bumi


Ya allah

Jadi kanlah aku salah seorang pejuang mu

Untuk berjuang dalam agama mu

Moga kau meredhai diri ku

Dan bersama dengan orang kau redhai…


AMIN ………

No comments:

Post a Comment

ampuni kami

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails